Vejledning til arrangementer

Et par gode råd til planlægningen af dit arrangement

Her er en række gode råd, vejledende spørgsmål og nyttige links til dig, der gerne vil afholde et arrangement.

Generelt

  • Hvad vil du lave til arrangementet?
  • Fastsæt dato og tidspunkt for arrangementet.
  • Hvem kan hjælpe dig? Har du brug for samarbejdspartnere?

Sted

  • Hvor skal arrangementet foregå?
  • Har du brug for at booke et lokale eller køkken? Eller foregår arrangementet udendørs?
  • Følg vejledningen på www.arrangoeriaarhus.dk, hvis du afholder et arrangement på offentlige arealer. På siden finder du blandt andet information om, hvordan du søger om tilladelse til brug af offentlige arealer.
  • Du kan booke de kommunale bålpladser på www.friluftslivaarhus.dk

Deltagere og tilmelding

  • Hvem kan/skal deltage?
  • Er der brug for at kende eller styre deltagerantallet af hensyn til forplejning, plads eller lign.?
    Hvis ja, hvordan tilmelder man sig?
  • Er arrangementet gratis eller er der brug for deltagerbetaling?
  • Er der nogle særlige forhold, man skal være opmærksom på?
    Kræver det fisketegn, kan handicappede deltage osv.?

Råvarer og hygiejne

Kommunikation og PR

  • Hvordan får du fat i målgruppen for dit arrangement?
  • Er der relevante netværk, der kan dele budskabet om dit arrangement?
  • Er der brug for plakater eller flyers til at hænge op eller dele ud, hvor målgruppen ofte færdes?
  • Skal der sendes pressemeddelelser ud? Vær opmærksom på at de husstandsomdelte gratisaviser skal have information (og gerne foto) sendt i god tid, da aviserne kun udkommer 1-2 gange om ugen. Husk kontaktoplysninger på arrangøren.
  • Du er velkommen til at oprette dit arrangement her på siden, så det kommer til at fremgå af arrangementsoversigten.
  • Ofte er det også en god idé at oprette en begivenhed på Facebook. Del gerne din begivenhed på Smag på Aarhus’ Facebook-side.

Opret nyt arrangement her på siden
Se oversigten over kommende arrangementer